زمان در دنیایی که با سرعت به سمت پیشرفت در حرکت است بسیار ارزشمند است
با توجه به رشد جمعیت و سیل خودروهایی که توسط کارخانه ها و شرکت ها تولید و یا وارد کشور میشود و نتیجه آن ازدیاد تردد ،مشکل جای پارک ،نبود زمان کافی است میبایست برای حل این مشکلات دست به دامان تکنولوژی شد . در این راستا استفاده از تکنولوژی که زندگی را کمی برایمان آسان تر کند ظاهرا از نان شب واجب تر است . به همین جهت در متن زیر به یکی از این تکنولوژها اشاره میشود که میتواند آسایش بیشتری فراهم آورد. سیستم پلاک خوان ( کنترل مکانیزه جاده ها و پارکینگ ها ) چند سالی است که این نکنولوژی در کشورهای مختلف ازجمله کشور ما استفاده میشود و با تلاش کارشناسان ، بومی سازی این امر به نحو بسیار خوب انجام شده و شرکت های مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند . این مجموعه هم تلاش کرده تا با استفاده از این تکنولوژی محصولاتی به شما هم میهنان ارجمند معرفی کند .

سیستم پلاک خوان از اجزا زیر تشکیل شده است :

دوربین پلاک خوان ،بستر شبکه ،سیستم پردازشگر ،ماژول فرمان راهبند ،راهبند یا گیت ،نرم افزار پلاک خوان جهت تجهیز پارکینگ به سیستم پلاک خوان ابتدا ورودی و خروجی پارکینگ توسط کارشناس مربوطه بازدید شده ، دوربین و راهبند های مناسب محل بازدید در نظر گرفته خواهد شد و پس از نصب دوربین ها و راهبند در محل مناسب ،ماژول فرمان راهبند(رابط بین سیستم پردازشگر و راهبند) نصب خواهد شد .
بعد از انجام مراحل فوق نرم افزار پلاک خوان روی سیستم پردازش گر نصب شده و تنظیمات مربوط به نرم افزار انجام خواهد شد و در این مرحله تصاویر دوربین ها نسبت به ورودی و خروجی پارکینگ تنظیم خواهد شد تا بهترین تصویر با زاویه مناسب توسط دوربین به سیستم پردازشگر ارسال شود .

 

77dd5c5098a08d9c7aa29af345f4c63f_crop
network
ماژول

  مشخصات نرم افزا پلاک خوان

 نرم افزار پلاک خوان تصاویر دوربین ها را هنگام ورود و یا خروج خودرو دریافت کرده و با استفاده از تکنولوژی OCR  اعداد و حروف داخل پلاک خودرو را به متن تبدیل میکند و شماره پلاک داخل دیتابیس نرم افزار ثبت میشود. در این مرحله کاربر میتواند مجوز ورود برای شماره پلاک ثبت شده را صادر کرده و گروه کاری و محدودیت زمانی خاص برای شماره پلاک ها ایجاد نماید.

     پس از ثبت مجوز ها درصورت ورود خودرو ثبت شده ،سیستم پردازشگر به ماژول راهبند فرمان داده و راهبند باز خواهد شد .

برخی از امکانات نرم افزار:
امکان ثبت نامحدود پلاک خودرو
نرم افزا کاملا کاربردی و ساده برای استفاده کاربران
قابلیت تعریف کاربران متعدد با سطح دسترسی متفاوت
استخراج انواع گزارشات کاربردی از خودروهای ثبت شده و ثبت نشده
جستجوی سریع و آسان پلاک های مد نظر در یک زمان خاص و یا کل تردد ها
خواندن پلاک های رنگی ،شخصی و دولتی و یا دیپلمات در شرایط مختلف آب و هوایی